Problem z odpaleniem,wcześniej czarny dym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtek113
    Classic
    • 2008
    • 11

    Problem z odpaleniem,wcześniej czarny dym

    monitoring ,policja - marna sprawa.
    mnie koleś przejechał po aucie i zbiegł.była policja ,protokół,dochodzenie,monitoring miejski i co? i gó..no!
    pan policjant powiedział mi żebym sobie popytał sąsiadów,poszukał auta sprawcy itp. sam bo oni nie mają czasu :shock:
    miałem spisane blachy gościa ,okazało się ,że albo pomyłka w spisaniu albo trefne blachy, co by wyjaśniało czemu sprawca zbiegł pomimo tego,że widział iż jego nr rej. jest spisywany przez świadka. pan policjant poinformował mnie również,że nawet jak im doprowadzę sprawce to i tak go nie może ukarać za bardzo, bo kolizja miała miejsce poza drogą publiczną. jednym słowem mamy państwo przyjazne i jakże sprawiedliwe...
    wojtek113
  • subzero
    Classic
    • 2007
    • 23

    #2
    Problem z odpaleniem,wcześniej czarny dym

    Witam,
    dziś miałem następujący problem (SKODA OCTAVIA 1.9 TDI 90 KM 2000 r, przebieg 380 tyś) : w drodze do pracy, na wolnych obrotach do 2 tyś silnik jakoś głośniej chodził, myślałem że jakaś dziura w kolektorze. Jak dodawałem gazu ponad 2 tyś i załączała się turbina wszystko było OK i tak przez kolejne 15 km. Następnie jadąc szybciej około 120 km/h poczułem spadek mocy, później jakby drżenie całego silnika, zredukowałem do 4 biegu i zobaczyłem czarny dym za mną (wcześniej nigdy coś takiego mi się nie zdarzyło). Jakoś powoli dojechałem na miejsce, a gdy chciałem już ponownie odpalić auto, to kręci i nie zapala - jakby nie dostwał paliwa. Wiecie , może co się mogło stać ?
    Z góry dziękuję za wszystkie sugestie

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      subzero, uzupełnij profil.
      Kiedy rozrząd był robiony?
      Szukaj osoby z komputerem - analiza błędów.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • subzero
        Classic
        • 2007
        • 23

        #4
        Rozrząd wymieniony jakieś 10 tyś temu. Zdążyłem już sprawdzić pod pracą czy czasem pasek rozrządu nie jest luźny - wg mnie nie, ale nie znam się na tym. Mam vag-a w domu, to podepnę się jak już wezmę go na hol.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Uszczelniacz wału był zmieniany podczas ostatniej wymiany rozrządu ? Może luz na klinie się ujawnia.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • subzero
            Classic
            • 2007
            • 23

            #6
            Nie był zmieniany uszczelniacz. Patrząc po znakach robionych przy zmianie rozrządu mam wrażenie jakby coś z pompą było nie tak, jest przesunięta w stosunku do tego co moim zdaniem powinno być. Czy jest to możliwe ? . Dodam, że jak już zholowałem auto do garazu to po przekręcniu kluczyka silnik ładnie się obraca, tylko nie moze zapalić, może pompa się "jakoś" przesunęła i podaje(napewnn podaje bo odkećiełem wtrysk) paliwo nie we właściwym momencie? Co myśliście ?

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zły początek wtrysku lub problem z pompą.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • subzero
                Classic
                • 2007
                • 23

                #8
                OKi dzięki za odp, sprawdzę to dziś. Mam jednak pytanie, co mogło być przyczyną przesunięcia się pompy ? Jej zatarcie, lub jakaś inna przyczyna ?. Czy zatarcie pompy mogłoby spowodować np. uszkodzenie rozrządu gdyby pasek przeskoczył ?

                [ Dodano: Sob 05 Paź, 13 11:25 ]
                Hej, dziś zaczytałem wszystkie błędy jakie miałem , ale zapewne niektóre mogły wystąpić dawno temu, bo nie diagnozowałem autka z rok (nie było potrzeby) .

                17978 Moduł sterujący zablokowany
                brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                17570 Czujnik temperatury paliwa - zwarcie do masy
                brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego
                przerwa lub zwarcie do masy
                17656 Początek wtrysku - regulacja
                brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNYx

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  17656 Początek wtrysku - regulacja
                  do pracy.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • subzero
                    Classic
                    • 2007
                    • 23

                    #10
                    Hej, dowiedziałem się już co się stało. Po sciągnięciu osłony rozrządu okazało się, że pękła sprężyna od napinacza przez co pasek był luźny i zapewne przeskoczył :/ . Dziwna sprawa, bo rozrząd wymieniłem 10 k temu, zapewne jakaś wada konstrukcyjna. Teraz tylko pytanie, czy jak przeskoczył pasek, to nie rozwaliło szkalnek lub czegoś innego. Wiecie może czy można wyjąć jakoś ten napinacz bez podwieszania silnika i odkręcania uchwytów silnika ??

                    Komentarz

                    Pracuję...